Gå til hovedindhold

Erslev Skoles DNA

Hvad er vigtigst for os

Indhold

    Trivsel før læring

    Erslev skole har fokus på trivsel. Vi er af den overbevisning, at der ikke kan ske læring, hvis man ikke er i trivsel. Når man er i trivsel, kommer den gode læring.

     

    God læring på Erslev skole er:

    • Der skal være en udvikling.
    • At man har øje for den enkelte elevs trivsel.
    • Engageret og motiverede voksne.
    • At man tager udgangspunkt i den enkelte elev og god til at følge op.
    • At man går ind i relationen med eleven og ”giver af sig selv”.
    • Man er omstillingsparat og fleksibel.
    • Struktur, forudsigelighed og rummelighed.

     

    På hvilke områder skal der ske god læring:

    • Selv- og handicapforståelse.
    • Livsduelighed – påklædning, hygiejne, fritid, økonomi, kost, kommunikation, begå sig i samfundet, selvhjulpen.
    • Fag-faglighed.
    • Sociale kompetencer.
    • Dannelse, trivsel, relationer.

    Det er i forbindelse med morgensamling at Johan siger:" Der går en dreng henne i min gamle børnehave, han er ikke så god til at tale". "Nåh" svarer Anette "Så kan det jo være, at han kommer hen til os og går i skole". "Hvis han er heldig" svarer Johan.